lördag, oktober 22, 2005

Helsingborg

Åh, vad jag är trött på att göra saker kollektivt. Jag har därför bestämt mig för att vara på hotellet i kväll. Gick up pklockan 8.00 för att äta frukost. Kl 9.30 åkte jag + 2 kulturintresserade personer till Louisiana i Danmark för att se Matisse utställning. Det var jätte roligt! Jag har aldrig varit där och det är så fantastiskt att få se en stor konstnär. Vilken produktion! Ändå var det bara en bråkdel som vi fick se. Efter det gick jag till Cafe Olei eller vad det hette. Jag hade fått vägbeskrivning för alla andra var där, i Helsingör alltså. Men jag och vägbeskrivningar är bara att glömma så jag gick lite fel, men så plötsligt så kom jag till rätt gata. Fantastiskt! Där satt alla och åt smörrebröd. Jag beställde också ett med räkor. Det var ganska gott. Sedan skulle vi åka till Sverie och bowla. Men det orkar inte jag. Jag måste vara själv. Jag stannar på hotellet.

Det är farligt att åka på turné. Jag höll på att köpa ett par skor för 1400kr. Inte så bra va. Man blir tokig när man är ledig och kommer till en stad som Helsingborg som är fin och det bara vimlar av affärer. Man liksom tycker att man ska unna sig för att man är så långt hemmifrån och jobbar. Swoop, så är pengarna borta. Men jag har ändå varit duktig tycker jag. Tur att affärerna var stängda i Helsingör när vi kom tillbaka från museet. Jag gick förbi en jättestor Noa Noa affär... som sagt tur att det var stängt.
Nu ska jag till rummet och vila eller nåt. Kanske går och tittar på en stor borg som är här i närheten.
Jag får se.

Inga kommentarer: