fredag, januari 05, 2007

frosta av frysen

Att det inte kan bli en aning kallare så att jag kan frosta av frysen. Jag får inte in en grej där som det ser ut nu. Men maten kanske klarar att vara på balkongen en natt i alla fall utan att tina. Det är ju i alla fall någon minusgrad.
Jag satte upp en klocka på väggen idag. Sekundvisaren betedde sig lite konstigt tyckte jag. Men jag tänkte inte mer på det. Sedan när jag tittade så såg jag att sekundvisaren var borta! Då låg den på golvet nedanför klockan. Visst är det lite komiskt? Jag fnissade lite för mig själv.
Idag ska jag göra en fiskgratin som jag aldrig har gjort förut. Det ska vara med färdiglagad hummersoppa, fänkol, bacon och torsk och lite till. Det kanske kommer att bli bra. Fick Mat Tinas kokbok i julklapp så jag tänkte laga efter ett recept från den. Igår gjorde jag Moussaka från samma bok. Det blev kanske lite smaklöst. Jag tyckte att det saknades en massa kryddor, men det skulle väl vara så där.
Gud, vad jag verkar huslig. Frosta av frys och matlagning. Jag har tvättat också idag.... Men på måndag ska jag börja jobba och göra mig oumbärlig. Då kanske jag får jobba längre. Kanske.

Inga kommentarer: