lördag, februari 10, 2007

tjat maja

Ursäkta mig! Ville inte var tjatig men jag viste inte att det var samma inlägg två gånger. Men då fick ni läsa om pruttbyxan två gånger! Det var väl roligt!
Idag var Jonas och jag på utflykt till Gysinge. Det var så himla fint väder idag. Vi tänkte oss en fika på det mysiga stället Matboden. Men hon hade stängt verksamheten och flyttat till Gävle. Inget kaffe där alltså. Vi åkte vidare till Värdshuset och tänkte oss en kopp där, men det var stängt. Det stod att dom skulle stänga fem och vi var där tre. Vi fick åka hem helt enkelt. Utan kaffe. Inte förrän klockan var åtta då det var dags för kvällsfika fick jag min första kopp för dagen. Ingen lyckad dag. Men det är fint i Gysinge. Synd att det ligger så långt bort från allt. Annars skulle jag vilja bo där. Sen är det ju myggen förstås. Nä, där vill jag inte bo.
The Ark och tjejen med gitarr var bäst ikväll. Kul att de gick vidare.

Inga kommentarer: