fredag, maj 02, 2008

Dockorna

Det här är ett gäng huvuden till mina dockor som jag håller på med. Det är mattrasor som jag tagit från mamma. Jag tog en annan färg och lindade runt det gamla nystanet. Igår kom jag igång ganska bra faktiskt och fick till två eller tre personligheter. Frågan är bara hur jag ska gå vidare med kroppen. Jag hade först tänkt att kropparna skulle vara i ståltråd men det blev så makabert när jag skulle linda det runt huvudet för att få ett slags fäste till en hals. Det blev ett helt annat uttryck. Det blir väl så att jag gör tygkroppar ändå och har ståltråden innanför i stället. Då kan man ju forma benen och armarna som man vill.


Måste bara få visa två dockor av Anna Sjons. Hennes dockor är helt underbara. Jag önskar att jag kunde få till det på samma sätt fast på mitt sätt..... fattar nån hur jag menar? Hon säger att när jag har slutat att förvåna mig själv så ska jag inte hålla på längre. Bra sagt tycker jag. Tänk att vara ständigt förvånad över det man skapar. Vad roligt man måste ha! Så vill jag känna! Tyvärr har hon inte någon hemsida vad jag har sett, men jag sökte på hennes namn och då kom det upp några bilder.

Inga kommentarer: