lördag, juni 14, 2008

Pion



Igår när jag kom hem så hade pionen slagit ut. Regnet som kom under dagen gjorde att blomman låg på backen. Jag klippte av den och en knopp till som var på väg att slå ut. Förlåt pionen, men jag ville njuta av doften och prakten inne. Vilken underbar doft!! Jag blir lycklig!!!

Ytterligare en vecka i Järvsö har tagit slut. Den här gången är läget aningen förtvivlat och jag har med mig jobb hem. Just nu vill jag spy på kavajen som jag syr. Den blir aldrig klar!!!! Har fått i fodret och sytt i armar och satt på krage. Det är snett och vint och hit och dit, jävla skit! Men nu är den som den är. På måndag är det lite publik som kommer och på onsdag börjar genrepen. Allt ska vara klart. Pust! Det var ju så lugnt och det gick så bra, plötsligt är det panik. Tur man är van.

Inga kommentarer: