måndag, maj 11, 2009

klaga

Jag har retat mig på tre saker idag.

1. Någon på jobbet som lämnar fartränder kvar i toan efter uträttat ärende.
2. En bil som ligger irriterande nära på motorvägen och vägrar köra om fast jag kör 95-100 km/h.
3. När någon knuffas i ryggen i kassakön eftersom de är så ivrig att lägga upp varorna.

Så. Nu har jag fått säga det. Inte så att världen rasar samman, men ibland så blir man irriterad på småsaker.

Jag och Jonas gick på prommenad och jag fick äntligen plocka mina vitsippor. Nu är jag inte irriterad längre :)

5 kommentarer:

Jan Ericson sa...

Fartränder....Jag kan berätta om en Finsk Radarreparatör som vi hade ombord i vintras. Han lyckades först skita muggen på bryggan full 2 ggr samma dag. Slutade med att vår Filippinske 4:e styrman kom in på mitt kontor och beklagade sig "Somebody don't like me, sombody shit in the toilet on my watch". Sedan hade Finnen skitit stopp i toaletten i sin hytt precis innan han åkte hem. Har ni någon finne på Teatern?

Åsa sa...

Haha!!! Fy fasen vad äckelroligt! Hua! Hur kan man lyckas med något sånt? Han kanske var van med stora avloppsrör... Fick du ringa till S(k)ita då? :D
Tack och lov så har det inte hänt än på teatern.

Marie - Med mina händer... sa...

Aha, är det vitsippor som är grejen?! Undrar om det funkar för andra irriterande saker i livet också... Helt klart värt att testa. Hoppas de inte blommat över här nere, bara, för då får jag vänta läääänge.

Ang. äcklet på toa så tycker jag att du ska skriva en arg lapp. Behöver du inspiration så kika här:
http://www.argalappen.se/toalettlappar/
Hi hi.
Kram!

Marie - Med mina händer... sa...

Jag hittade ett blogginlägg och tänkte på dig:

http://inredningsbloggen.blogg.se/2009/may/virkade-fyrkanter-och-hexagoner.html

Åsa sa...

Tack för tipsen! Fina mormorsrutor! Verkligen fräscht! Det kanske vore något att pyssla med i sommar! :)

Jag tror att det går att plocka vilken blomma som helst och vad man än är irriterad på så försvinner det. Blommor är ju så fantastiskt!