måndag, januari 02, 2012

nytt år, nya utmaningar

Domherre utanför mit köksförnster

Gott Nytt År och God fortsättning till alla som läser min lilla blogg!

Ja, det är dags att blicka fram och inte titta så mycket bakåt. Jag har haft ett tufft år och jag kommer att ta med mig 2011 som ett år präglad av både glädje, förväntningar, sorg och förtvivlan. Jag har lärt mig mycket och fått erfarenheter som jag helst velat vara utan, men samtidigt har det stärkt mig också.
Jag ska ta med mig det kreativa in i 2012 och börja med Creative every day challenge igen. Jag ska göra så gott jag kan i alla fall. Det kändes lite tomt när det tog slut i november och jag har faktiskt längtat lite tills jag skulle på hoppa på det här igen. Det var så himla skönt att inte ha några förväntningar, utan bara tänka på att sätta sig och göra lite kreativt. Även om det inte gick så jätte bra ibland, med det är väl lite så det är.
Jag tyckte att jag fick ihop en del bra saker i november och tänkte att jag ska skicka in till Teckning 2012 på Konsthallen i Sandviken. Jag gav bort en del i julklapp och sedan fick jag för mig att göra nytt. Men det är ju inlämning i morgon så det kanske går åt pipsvängen med det. Vi får se.
Hur som helst så är det väldigt dumt av mig att koncentrera mig på att göra teckningar till en specifik utställning så där. Mörka tankar om att juryn tycker min figurer är jätte töntiga kommer förstås. Jag snöade in på en typ av figur, men det var bara att bryta den tråden för jag fastnade i det där och kom inte på hur jag skulle knyta ihop det. Sedan fick jag en bild i huvudet en kväll innan jag somnade och började köra på ett nytt tema. Bäst jag kollar lite på det där nu innan det är försent....

6 kommentarer:

Elin sa...

Teckning 2012 hade jag också tänkt söka till men det hinner jag inte. Klart du ska söka dock! Inte är dina figurer fåniga! Jag tycker du borde ha varit med på Gästrik Konst. Du vet väl att de ändrat reglerna så att de som gått Konstlinjen i Gävle får vara med utan att behöva lämna in prover? Nästa år kanske?

carol l mckenna sa...

Great macro shot! Wow! ~ thanks ~ namaste, Carol ~ Share the Creative Journey and A Creative Harbor ~ Happy New Year!

Åsa sa...

* Tack Elin! Åh, jag visste inte att det var så! Menar du på teckning 2012 eller på Gästrik konst reglerna är så? Jag skulle gärna vara med på GK, har inte haft tid och lust tidigare, men nu är jag på gång igen. Hoppas på nästa år!
Jag har naturligtvis läst fel så jag trodde det bara var idag det var inlämning, men det är ju i morgon också! Typiskt mig! Då kan jag ta det lite lugnt ikväll i alla fall!

* Thanks Carol! It's my favorite bird (Bullfinch in English). Very beautiful! Namaste and Happy New Year!

Anonym sa...

Vad härligt om du sätter igång med lite skapande varje dag igen, jag har saknat att avsluta dagen med att titta på vad du har hittat på! Och att du borde vara med på Gästrike Konst kan jag inte annat än hålla med så in i baljan om!!!
Kramar /Annelie

Elin sa...

Det är reglerna för Gästrik Konst jag menar. Det har varit olika regler alla tre år jag har varit med, men i år är första gången jag inte behövde skicka in prover för jurybedömning. Skönt!

Jag håller tummarna för att du kommer med på Teckning 2012!

Tracey FK sa...

Visiting from CED and loved looking at the pics you put up from the magazine/book... my daughter thought they were hilarious... looking forward to following your progress throughout the year, especially if there are more beautiful shots like that bullfinch....xx