söndag, augusti 05, 2012

hallonlycka


Jag visade hur jag hade färgat med sandelträ i förra inlägget. Det blev en fin ljusrosa färg. Nästa tygbit lade jag ett kaffefilter fullt med kaffesump på tyget. Det blev så fina kanter. All pigment drogs utåt. Jag har inte börjat brodera på det än. Det är så mycket annat jag kommer på så nu har jag redan glömt bort att jag skulle brodera på små lappar.

 Nu håller jag på att quilta det här tyget som kanske ska bli en väska. Älskar tyget!


Sedan måste jag ta hand om mina hallon. Det är massvis med hallon i år. Det är jätte kul för jag älskar hallon. Jag har haft lyxen att få färska hallon på morgongröten och nu har jag saftat och syltat.
Saften, hallon/rabarber, gjorde jag i Saft-Majan och det blev lite över 2 liter! Mycket sylt blev det också. Perfekt till pannkakan.




Inga kommentarer: