söndag, augusti 26, 2012

lite up to date

Det har varit lite hit och dit med kreativiteten. Jag har nyss pratat med Jonas mamma om att jag måste få till en liten bra hörna här inne i huset där jag kan sitta och brodera. Jag har ju ett rum i uthuset, men det är så trist att sitta där ibland. Dessutom ser det ut som en storm har passerat där inne. Det är dags att rensa och fixa till så kreativiteten kan få plats. Nya tider!
 
 
Jag köpte det här fodralet och tänkte att jag skulle brodera något. Det passar väl fint med någon av Korsstygnsbolagets K-märkta fåglar! Dom är så fina och roliga med den underfundiga texten till.

 
Sedan skulle jag vilja få till ett par av dessa sockor! Härlig bild med den slitna träskon. Det kanske får bli vinterns projekt. Jag har ju inte vågat mig på sockor tidigare så vi får se hur det går...
 


 
Örngottet blev en väska. Det är till och med en ficka med blixlås i den. Inte dåligt för att vara mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med broderiet! Ska bli spännande att se hur det blir...
/Britta

Åsa sa...

Hej Britta! Vad roligt att du tittar in hos mig! Ja, vi får se vilken jag väljer... :-)