måndag, januari 09, 2006

Dramatik

Jag har varit uppe sedan sju imorse och tvättat. Vi hade så vansinnigt med tvätt. Jag fattar inte hur det kan bli så.
Annars händer det inte så mycket. Jag skar mig i fingret igår med en vanlig matkniv. Det blev väldigt dramatiskt. Jag var jätte hungrig och skulle sära på frysta julskinkeskivor som hade fryst ihop. När jag kämpade som mest så slant kniven och jag skar mig i pekfingret. Det blev ett jack, blodet ville inte sluta och komma fram och jag började grina. Jonas fick hjälpa mig och skölja med vatten och badda med Salubrin. Vad det sved, då grinade jag ännu mer! Jag fick ont i magen och trodde jag skulle svimma så jag var tvungen och sätta mig på toa och böja ner huvudet i mitt knä. Men sedan blev det bättre och jag fick loss skivorna och vi kunde äta toast efter ett tag. Vardags dramatik på hög nivå.

Inga kommentarer: