fredag, januari 20, 2006

Överstökat

Då har jag äntligen bestämt mig för att INTE gå på högskolan. Det känns bra. Jag skiter i om jag hamnar i djungeln igen ...eller jag är ju där redan föresten. All denna dramatik i två veckors tid!Jag har nött och blött och stött och ältat detta så jag orkar inte mer. Hade jag verkligen velat så har jag inte funderat så mycket. Men jag vill tacka alla orakel som har hjälpt mig till mitt beslut. Mitt sista hopp var oraklet i Delphi som jag ropade på när jag gick från högskolan igår. Han hörde mig och sa att jag inte ska gå. Så imorse när jag vaknade så hade jag bestämt mig.
Jag såg något så hemskt på TV nyss. En man som för första gången hoppar frittfall ut ur ett flygplan tillsammans med två personer som är vana "hoppare". Först är han så exhalterad och vinkar till kameran så när det är dags att dra i snöret för fallskärmen så drar han i fel snöre! Han faller rätt ner. Efter ett tag får han tag i snöret till extrafallskärmen och han är säker ända tills han landar i en strömförande ledning och får 10 000 volt i sig. Men han överlevde faktiskt. Visst var det hemskt! Hur kan man ha sådan otur. (men jag kunde inte låta bli att skratta...)
En sak till, jag har tittat på Lets Dance. Herregud. Men visst känner man lite extra för Anna Book. Men Mr Roberto. Han ser ut som en pinne. Jag skrattade lite när jag såg Caroline när hon tappade bort sig. Jag har ju gått buggkurs. Det var jätte kul, men jag kan också rätt som det är bara glömma bort hur man gör och vad jag nyss har lärt mig. Jag är bara helt nollad. Jätte roligt!! På söndag ska jag gå en provgång på Swing. Det verkar svårt men är säkert kul det också.
Konstigt det där med mitt stickrus. Nu har jag inte alls lust att sticka. Jag fattar inte... Men jag har inte något fint garn heller så det är väl därför. Jag måste köpa det. Men det är lite samma som att köpa tyg och sy till sig själv. Jag tappar liksom lusten innan jag ens har börjat. Det är ju så mycket billigare och lättare att gå och köpa färdigt. Så får inte en skräddare säga, det är en skymf mot hela min yrkesstolthet att säga så, men det är så det är. Men det är ju till mig själv det. Till andra är det kul att tillverka kläder och sticka till.
Snart är det läggdags. Inget på tv att se så det är lika bra att gå och lägga sig och läsa. Jag har börjat på Gone baby gone nu.

1 kommentar:

Jan Ericson sa...

Vad hände med mössan då???