måndag, maj 15, 2006

vår?

Är det vår?? Svårt att tro det när det bara är mellan +7 och +10 grader ute. Men visst är det vår, inte minst när man ser vitsippor, löven slår ut på träden, pollenprognoser på tv, måsar på skorstenen.... Jo, nu har dom flyttat in igen, Familjen Fiskmås. Jag tror att dom bestämde sig i helgen. Det är dags nu att bygga vidare och reparera på deras gamla bo så dom kan lägga ägg. Jag har aldrig sett om deras stackars ungar klarar sig. Redan nu såg jag att en oresonlig kråka försökte attakera deras bo. Hur ska det gå sedan? Men Fam. Fiskmås kämpar oförtrutet vidare år från år. Det är väl så det ska vara, att inte ge upp hoppet.
Jag tänkte att jag skulle fjäska för Ekorren och slängde ut gamla pinjenötter och mandelflarn. Men fiskmåsarna hann före förstås. Dessutom var de gamla nötter från förra året. Otacksamt igen. Är det inte gamla flingor så är det gamla nötter. Till och med ena måsen gick iväg...

Konstiga kommentarer man får ibland. Det måste vara "spam kommentarer". Drygt.

1 kommentar:

Jan Ericson sa...

pinjenötter för 150 kr/hg....