måndag, juni 12, 2006

long time no text

Tänk er att ni går hemmifrån och ska till jobbet. Ni går på en grusväg och det är en tidig sommarmorgon. Det är friskt men behagligt varmt och det doftar gräs, liljekonvalj och hägg. Fåglarna kvittrar och efter kurvan lite längre fram står kossorna i hagen och tittar på dig när du går förbi. Kalvarna står nära sin mamma Mu, dom kan inte vara gamla. Efter hagen breder sig ett fantastisk sommarlandskap ut sig och bara några meter till så är du på jobbet.
Skulle det inte få vara så varje dag? Jag skulle vilja det i alla fall. Det är nämligen min väg till jobbet i Järvsö just nu. Jag bor förvisso på ett vandrarhem och så vill man ju inte ha det jämt. Men själva grejen att få ha det så där. Men det är som vackrast när solen skiner och det är sommar så det kanske inte är så fint sedan. Men nu njuter jag varje morgon.
Nu är jag hemma i Gävle med trafik och och en brusande fläkt i köket. Det är som om fläkten står på hela tiden. Men det är inte någon fläkt som i vanliga kök utan det ska samtidigt vara en vetilation. Vansinne. Eller är det jag som är hyper känslig för ljud?? På onsdag ska jag upp till idyllen igen.
Imorgon blir en riktig pirr dag. Ska på intervju på Serie- och bildberättarprogrammet. :-0 Hur ska det gå?? Hur ska det bli?? Vad ska jag göra??
Man behöver inte tänka sig in i hur det ska bli i framtiden va?
Nähä, ok. Tack, då vet jag! Jag skulle ändå fika lite nu så jag gör det i stället.

Inga kommentarer: