tisdag, december 05, 2006

host host

Jag fick inte komma och träffa doktorn idag. Jag ringde och lät så emlig jag bara kunde och sa att jag hostar på kvällen och natten. Men hon som svarade undrade bara om jag hade astma. Eftersom jag inte har det så fick jag inte komma. Hon förklarade för mig att hostan var kroppens försvar och jag ska bädda högt och dricka mycket och köpa Noskapin. Tack och hej. Jag kände mig så ynklig och emlig och oviktig....snyft. Dumma doktor! Jag vill bli som Lotta på Bråkmakargatan och klippa sönder en tröja bara för att vara arg och hämnas. Men inte blir jag bättre för det. Jag får väl gå och köpa Noskapin och dricka varmt och bädda högt. Sist jag bäddade högt, av misstag, så fick jag världens huvudvärk. Men visst, jag ska inte klaga. Jag ska härda ut.

Inga kommentarer: