måndag, december 25, 2006

juldagen

Klockan 05.45 ringde min mobilklocka som jag hade satt på väckning. Varför stiga upp så tidigt när man är ledig och får sova. Jo, vi skulle på julotta. Det var asjobbigt att kliva upp och duscha. Men jag gjorde det. Höll på att bli skållad i duschen dessutom. Det gick inte att få ner värmen. Det gjorde så ont in skinnet efteråt. Väl i Backens kyrka så var det värt att gå upp så tidigt. Ändå valde vi att gå på den ”sena” julottan som började klockan 8.00. Klockan 6.00 kändes lite väl… Det var körsång och psalmer och fullt med folk. En man sjöng ”O helga natt” och kören sjöng en jättefin psalm som vi inte kommer ihåg vad den heter. Men den är så himla fin. Alla ställde sig upp i halva psalmen. Tårarna var nära. Vi tror att den heter något på ”…dagen är kommen”. Jag tände ett ljus för mamma och ett ljus för mormor, morfar, farmor, farfar och Siw. Då var tårarna nära igen. Det skulle bli så dramatiskt att grina när det är så himla mycket folk omkring en så jag lät bli.
Sedan har vi gått på promenad (äntligen!!!). Säkert en timme gick vi runt i Obbola och tittade. Efter det var det dags att äta igen, dock inte julmat. Min mage klarar inte mer julmat nu. Jag fick magknip idag (fniss).
Nu ska jag bara slappa. Som om jag inte har gjort något annat. Kolla lite på julklapparna och så.
Mmmm…vad det är gott med glögg.

Inga kommentarer: