söndag, juni 24, 2007

Hem ljuva hem!

Äntligen hemma efter en låååååång arbetsperiod i Järvsö. Ska snart upp igen, men tänker inte på det nu. Premiären gick bara bra. Recensioner på arbetarbladet.se för den som vill läsa och titta på kostymbilder. Kolla noga på den oranga klänningen. Jag har lagt ner blod, svett och tårar på den... typ. Framplattan på kjol och liv såg ut så här vid tillverkningen.
Livstycket.
Kjolplattan.
Det tog 2 dagar att vecka och nåla. Phuuu.... Men Anna blev fin.
Så här ser ateljén ut.
Min plats.

Utsikt.
Värre ateljé har jag varit i. Den är faktiskt den bästa hittills. Nära till teatern. Turisterna knallar in och frågar: "Kan man köpa något?" eller "Jaha, här var det systuga!" När det var aktion förra söndagen så fick vi spärra av så folk inte kom in.
Mitt boende har fungerat bra. Det är ett väldigt speciellt hus, Baggehuset. Man blir inte riktigt klok på den man som bor där när han inte hyr ut. Han har en centraldammsugare som har en sladd som inte räcker över hela huset. Det är väl väldigt märkligt och krångligt. Massor av sittplatser och ett bubbelbadkar som är det mest opraktiskta jag någonsin har duschat i. Det enda som är trevligt är verandan med utsikt över kossorna och Stenegård. Appropå kossorna så står dom alltid jättenära huset på kvällen. När det är varmt måste man ha förnstren öppna och då hörs allt jätte bra. Dom muar jätte högt. För att inte tala om tjuren. Herregud vad han lever om när han plötsligt måste råma. Nu har han blivit halt också så inte vet jag hur det ska gå för honom. Han ser gammal och trött ut. Inte konstigt med alla kossor han har. Dessutom måste han charma kossorna på andra sidan stängslet. Det är mjölkkossor och får inte vara i hans hage. Men när han börjar råma så kommer dom också och tittar på honom. Tänk vilken olycklig kärlek, de kommer aldrig att få varandra.
Det var en liten rapport på hur jag har haft det dom senaste veckorna. Kommer att ta med mig datorn, inte den här veckan men nästa och då tror jag att jag kan skriva mer. Tyckte jag hörde att det finns bredband i huset. Hoppas det.

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

ÅH, Anna blev jättefin! Var precis och tittade på kostymbilderna... WOW vilken klänning! Det var ju verkligen värt allt nålande och veckande. Superfin! Häftigt jobb du har! :-)
Förstår att det är drygt att vara hemifrån, men vilken härlig miljö att skapa i! Lite avundsjuk är jag! :-) Till och med på kossorna! *skrattar*

Hoppas hoppas hoppas där är bredband i huset - jag har saknat dig SÅ mycket! Ha det gott!