fredag, juni 01, 2007

Bättre sent än aldrig



H Ja då hittade vi vårat hus till slut. Visst är det gulligt? Jag gick runt och sa det hela tiden första gången vi var där. -Åh, vad gulligt! -Men titta vad gulligt!
Det är ju lite sommarstuga över det men det gör ingenting tycker jag. Lagomt mycket att göra i trädgården och några fruktträd (ett körsbärsträd!!! Äntligen!) är det. Uterummet, eller kuvösen, som någon kanske vill säga, är också jätte mysig. Där kan man sitta och fika och läsa när det regnar. Blir det varmt kan man ha bord och stolar på en liten plätt utanför. Jonas får dubbelgarage och en jättecarport med plats för mycket fordon. Jag har en plats i uthuset där jag ska göra en ateljé. Uthuset låter kanske inte så trevligt, men det är ett isolerat rum i alla fall. Det blir perfekt.
Det känns roligare och roligare för varje dag. Synd att man måste betala det också.... Tänk om man bara fick det. Tänk om de skulle ringa och säga att vi behöver inte betala huset. Tänk om....

Jag ska plantera en pion har jag bestämt. Det är en väldigt bra södervägg på uthuset där det finns en rabatt. Där kanske jag kan prova att ha en perennrabatt med gamla blomsorter som vill ha mycket sol. Om det finns några. Stockrosor försökte jag sätta vid stugan, men det gick inte så bra. Det är för kallt där. Äh, jag får se hur det blir. Jag får ta en sak i taget. Men pionen kanske jag kan plantera i alla fall. Om det går att göra det i augusti?

Välkommen på fika sedan!

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Åh... äntligen! Och det ÄR gulligt! :-) Och vet du, vi har nog samma färg på huset... ungefär... med vita knutar. Fast vårt hus är putsat - men ändå!

Och en egen ateljé i uthuset! *avundsjuk*

Läskigt mycket pengar, ja... Liiiite ångestladdat var det att skriva på papper för lån... brrrr.... men jag glömde det efter ett tag och nu skördar jag bara frukten... Det är skönt att bo i hus, med lite mer avstånd till grannar än när man bor i lägenhet... och jag har mitt revir, liksom. Min plats i stora världen. Med mitt ogräs. Med mina dammtussar. Och mina potatisar, kryddor, tre olika salladssorter i trädgårdslandet. Och olika ställen att fika vid. Och Agnes gunga i äppleträdet, Tages i päronträdet. Alices favoritbuske att hitta svalka under mitt i sommaren. Eller hennes självklara plats på muren när vårsolen kikar fram.

Massor av saker som jag vill förändra - men det är ingen brådska. Vi tar det efter hand som vi orkar eller när det blir akut! ;-) Det är ju skönt att bo in sig också...
När får ni tillgång till huset?

Ha det bra Åsa vännen! Kul med många inlägg att läsa och svara på!
Kramar i massor! Marie