fredag, mars 06, 2009

konserten

Det började inte bra. Vaknade igår natt och hade en mage som inte var riktigt på sin bästa sida. Jag hade också feber. Jag tänkte: Det är kört. Jag klarar inte av att gå på konserten.
Är det inte typiskt när jag har sett fram emot denna dag i flera månader, så blir jag sjuk! Magen kändes bättre ju längre dagen gick, men jag hade fortfarande feber. Jag bestämde mig att åka efter mycket om och men ändå. Och jag tackar övre makter för det beslutet!! Nu har jag äntligen sett Anna Ternheim live och det var helt fantastiskt bra! Hon är jätte, jätte duktig och bandet var också kanon bra. Hon sjöng låtar både från nya "Leaving on a Mayday" och förra "Separation road" och några låtar från första plattan. Hon har ju en super bra version på Broder Daniels "Shoreline" som finns på den.
Jag är så nöjd i alla fall och min mage var på bättre humör och jag kände mig nästan frisk när jag kom hem av alla livemusik-energi man får från en kosert. Jag måste gå och lyssna på mer musik! Synd att det är så dyrt bara. Men i går var det värt varje krona :)

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Meeeen, vilken tur du kom iväg! Varför blir man alltid sjuk när det är något roligt inplanerat? Jag har ALDRIG blivit sjuk när vi planerat storstädning en hel dag. Då skulle det liksom vara välkommet. ;-)
Förstår din känsla efter konserten, jag blev så upprymd efter Bo Kaspers... Energi som bubblar även när man tänker tillbaka på det flera veckor efter.
Kram, Marie