måndag, mars 16, 2009

mitt lilla rum

Igår gjorde jag en riktigt ryck i mitt rum/ateljé. Jag möblerade om och grejade på som attan. Det var riktigt roligt faktiskt. Dessutom fick jag i gång min gamle trotjänare, stereon från början av 90 -talet. Tänk vad den har fått flyttat runt i Sverige. Den kopplade jag alltd in först av allt. Nu har den fått stå tyst länge och nästa varit på väg till tippen, men igår var det dags att sätta igång den igen. Det blev skit bra! Jag har flyttat om hyllor och grejat på så det ser lite bättre ut nu i alla fall och inte bara som ett förråd. Det blir nog ordning där till slut. Än är det lite kallt att sitta där, men snart så blir det bättre. Vårsolen värmde verkligen igår. Helt underbart härligt att det börjar bli vår nu. Bort med snön!

2 kommentarer:

Jan Ericson sa...

Så du har plats i ett förråd....intressant...

Åsa sa...

Nu är det ju så att bilar tar större plats. Mitt intresse kräver inte garage och hangarer. Det är inte ett förråd längre eftersom jag har fixat till det nu. Det är bara det att det tar lite tid för mig. Sedan när jag har sytt Vickans brudklänning så flyttar jag till ett större ställe med mina nålar och trådar. Faktiskt!