måndag, december 05, 2011

helgen



Ja, inte hade jag en harmonisk 2:a advent. Dammråttorna fladdrade kring benen och det var lika bra att inse fakta. Jag tog tjuren vid hornen och tog sats mot städskåpet. Tog ut dammsugaren och tog ett djupt andetag. Luuugn.... Det gick som det gick. Utbrott efter utbrott på att jag svettades, det är för trångt, för varmt, dammsugar-blåset rakt i ansiktet, flytta runt grejer för att komma åt. Grrr...

Det var tur att Cecilia kom så jag fick bjuda henne på lite glögg. Så det blev en bra avslutning på dagen i alla fall.
Sedan fikade jag lite mer glögg med Jonas på kvällen.

I lördags så åkte faster Gittan och jag på teater i Hofors och såg Kyssen med bästa Martin och Anna. Helt otroligt bra!

kyss3-13

Text och musik av Martin Pareto

i regi av Öllegård Groundstroem

Kyssen, en komisk, snabb och musikalisk föreställning!

Om svårigheten att hitta det perfekta ögonblicket och den ultimata platsen för närhet och närvaro. Christer och Eva kämpar med omvärldens krav på hur livet ska levas och sina egna önskningar om det kravlösa mötet. Inför det oundvikliga slutet får vi, i snabba återblickar och drömlika sekvenser, följa hur de försöker få detta att gå ihop. Hindren är många men möjligheterna att köpa sig fria fler. Åtminstone om man ska tro på marknaden - vem det nu är?

Kan en psykolog med rutavdrag hjälpa till att vrida allting rätt?

I ett halsbrytande tempo gör två skådespelare och tre sångare allt för att få denna accelererande karusell att gå i mänskligare takt och samtidigt få svar på vad det kostar.

1 kommentar:

Fia sa...

Jag trodde den nedre bilden symboliserade dig och Jonas i ett skinande rent hem efter ditt slagsmål med dammsugaren :). Härligt med en bra teater. Kram