torsdag, december 22, 2011

i skogen

Jag gick i den fina skogen igen. Nu är det så vackert när snön ligger kvar på grenarna. Jag lyfte blicken upp mot grantopparna och fick en känsla av att jag var så liten. Granarna är så maffiga och beskyddande på något sätt. Dom står som på vakt med armarna neråt och spanar. (I alla fall i min fantasi värld)



Jag hade turen att få se två rådjur också. Kameran kunde inte riktigt vara med på noterna och det blev bara sudd. Länge stod de och tittade på mig och tänkte: "Hmm... ska vi vara rädd för den där tvåbenta figuren eller... Vad gör den? Varför står den och tittar på oss? Äh, vi sticker!"
(I alla fall i min fantasi värld)


Sedan träffade jag på de här två hästarna. Jätte fina! Den stora hästen och jag tittade ett tag på varandra. Den lilla verkade inte så intresserad av mig. Den tittade en stund och sedan vände den sig och om bajsade. Sedan gick den iväg. Under tiden hade den stora hästen och jag pratat lite, eller jag pratade lite. När den lilla hästen gick så blev den stora lite fundersam. Jag sa: "Du ska nog följa med." Då sa den stora hästen: "Ja det ska jag göra, men jag ska bara bajsa först" och så vände den sig om och bajsade. Sedan gick den efter den lilla hästen. Jag gick också vidare in i skogen.

Inga kommentarer: