söndag, december 11, 2011

kanske en sjal



Det var en dag i augusti som två söta tjejer plingade på dörren och frågade om jag ville köpa jultidningar. Där hittade jag virk- och stickboken "Garn garn garn". Det var en så inspirerade framsida så jag kunde inte motstå den. Nu har jag fått boken och genast började jag virka hysteriskt på en stor mormorsruta. Det finns även mönster till en sjal i den som är hur enkelt som helst. Jag repade upp den förra sjalen jag höll på med för den blev som en tarm bara. Den här kommer att hålla formen bättre eftersom det är resårstickning.
Det är verkligen terapi att handarbeta. Lika som att teckna eller måla. Ibland är uppmärksamheten på det man gör med händerna och ibland på andra saker. Precis som en meditation. Helt underbart skönt. Då är det kanske inte så viktigt om det blir något resultat, huvudsaken man mår bra. Jag har ändå en bild framför mig att sjalen kommer att passa jättebra till min vintermössa plus att det är glada färger. Jag hoppas att jag kan slutföra detta sjalprojekt. Sjalen ska nämligen bli ca 3m lång... Sedan ska jag sy ihop den så man kan linda den runt halsen. Det är ju så på modet nu :-)

Inga kommentarer: