måndag, mars 13, 2006

Mmmmm....

...vad gott! Vad vore livet om man inte fick ta sig en kopp varm choklad lite då och då? Tänk att det är så gott. Jag gjorde choklad på riktigt sätt i kastrull med mjölk, kakao och socker, inte chokladpulver eller nåt. Jag har tjatat så mycket om kaffe på senaste tiden så jag var tvungen att ge cholkaden....chokladen en chans också.
Solen skiner och det är så ljust och härligt. Äntligen! Det ska bli varmare nu säger dom på vädret.
Jo, jag åkte buss igår Gävle-Storvik tur och retur. Det gick väl bra tycker jag. Jag lånade Jonas busskort, men hans busskort räcker bara till Sandviken. Så jag hade ångest halva resan för jag trodde att chauffören skulle få syn på mig och fråga om inte jag skulle kliva av i Sandviken. Så jag satt eller snarare halvlåg på sätet och låtsades sova och lyssna på musik. Om någon skulle komma på mig skulle jag skylla på att jag hade sovit. Det hände inget tack och lov så jag kunde stiga av i Storvik utan problem.
På vägen hem fick jag busspengar av pappa för han sa att jag inte fick låna Jonas kort. Han hade sett att en tjej fick kliva av bussen i Kungsgården för att hon inte åkte giltigt. Det spelade ingen som helst roll vad hon sa, det var bara att kliva av. Så jag kunde åka hem med gott samvete. Det enda dramatiska var att alla fick byta buss i Sandviken. Det kom en ny 41:a. En av tjerna i kön sa: Men Guud, det är Paddan som kör bussen! Jag tror jag döör. Sedan satt hon och retade den där stackars Paddan nästan hela vägen till Gävle. Inte lätt ä lä.

1 kommentar:

Jan Ericson sa...

Jaha, det är tydligen inte bara jag som är ute på bussäventyr