lördag, mars 11, 2006

tjat snö

Det är tjatigt med snön nu tycker jag. I morse var det så otroligt fint väder, men mitt på dagen så blir det mulet och så kommer snön igen. Nu har dom sagt på tv att det ska bli varmare nästa vecka. Hoppas det. När man var liten hade man aldrig väderproblem på det här viset. Tänk vad roligt det var om det snöade på helgen och man fick vara ute och leka. Nu har jag nästan blivit fixerad av vädret. Det kan ju komma mer snö efter det här, april är ju en lönnig månad. Vad som helst kan komma från skyn. Regn, snö eller stora hagelkluvor.
Vi har varit på Rusta idag. Det finns mycket billigt där. Jag glömmer bort dom där affärerna. Till exempel så fanns det en blommig skruvdragare. Tjejigt va? Först blev jag irriterad på att det skulle göras ett verktyg som "tjejer kommer att köpa". Men sedan så tänkte jag att det är väl roligare kanske med en blommig skruvdragare än en tråkig grön. Jag skulle nog köpa den blommiga till sist. Men nu gjorde jag inte det eftersom jag inte är i akut behov av en. Jag köpte hushållspapper och godis. Det går ju alltid åt...
Snart är det Parkinson. Dom där två från Little Britain ska vara med. Måste bara se hur dom ser ut i verkligheten!

Inga kommentarer: