fredag, april 28, 2006

ny upptäckt

Igår var jag på bokhandeln och tittade lite grann. Jag upptäckte en ny författare eller snarare poet som heter Bob Hansson. Det fanns tre pocketböcker och jag var tvungen att köpa allihop. Han skriver så himla roligt och hittar på nya ord som beskriver så mycket. Jag törs inte skriva av någon dikt för jag vet inte om man får det. Böckerna heter i alla fall "Bräcklighetens poetik", "Här ligger jag och duger(Heja världen! & Lugna puckars mosebok)" och "Hallelulja liksom". Jag har bara hunnit med att läsa den sistnämnda och den var bra. Böckerna är utgivna på W&W och om man går in på seras sida så kan man leta upp Bob Hansson där och läsa lite om honom. Det är ett tips från mig, sedan får ni göra som ni vill...

Jag ska försöka mig på att hinna med ett gympa pass idag. Det har varit tyst om min gympa nu och många kanske undrar hur det går. Jag har varit en latmask helt enkelt. Låtsats att jag inte har hunnit med att gympa. Jag blev sjuk för ett antal veckor sedan och då förstödes hela min träningsbubbla. (Jag har ju varit frisk i flera veckor nu, det lät som om det var allvarligt när jag skrev så.) Jag var på ett pass i onsdags och hoppade till "Långa bollar på Bengt" och sprang runt till "Konto Kurt". Idag är det styrka som gäller. Mycket mer situps och armhävningar än på ett vanligt pass. Ja, vi får se om det blir någon redovisning sedan.

Jobb har jag fått också. En månade ungefär på Folkteatern. Jag ska sy mantlar. Hoppas att jag inte syr mig i fingret, det var ju så längesedan jag sydde överhuvudtaget. Det ska bli roligt att jobba!

Måste gå nu. Kaffet kallnar.

Inga kommentarer: