fredag, april 07, 2006

sol sol

Glada sol! Igår var det så fint och vårigt ute. Pappa kom och hälsade på. En leverans med köttfärsbiffar och sockerkaka. Jätte gott! Vi tog med oss sockerkakan till ateljén och tog en förmiddagsfika där. Pappa har aldrig varit där så det var roligt att få visa hur jag har det. Han kände det konstnärliga svårmodet som en tryckvåg när vi gick in i ateljén. :-)) Skojar bara.
Vi fikade lite som sagt sedan gick vi till Pigalle på söder och åt lunch. Där är det riktig husmanskost som gäller. Det var gott, men kaffet var blaskigt. Efter det knallade vi ner på stan till Clas Ohlson förstås och shoppade loss lite grejer. Pappa en halogenlampa och jag plastfickor och batterier som inte passade.
Pappa åkte hem klockan två och jag fortsatte min tur på stan i två tmmar till! Gud vad trött jag var i fötterna när jag kom hem! Jag har fått för mig att jag ska köpa ett par svarta jeans. Men det är svårt att hitta byxer nu. Antingen slutar dom nedanför knäna eller ovanför knäna eller så är dom så tight så det går inte att få dom på sig alls. Jag provade några jeans i en affär. Jag hade tre tighta och ett par "loose fit" eller vad det kallas. Det började med att jag slog huvudet i spegeln här jag skulle knyta upp kängorna. Fröken världsvan är ute.... Det blev inte så hård smäll tack och lov.
Tjejen i affären tyckte att dom tighta satt -JÄTTE FINT!!!
-Mm.. jag vet inte. sa jag.
-Det blir så snyggt sedan när man kan har sommarskor och så. sa hon.
Det gick nämligen inte att ha tex jeansen utanpå mina kängor. Men jag ville ju ha byxorna nu. Så det blev inte något. Sedan så sa hon att just dom byxorna fällde så vansinnigt med färg så hon hade varit helt svart på knän och på trosorna. Gud vad jobbigt det lät. Om modet säger så är det bara att stå ut. Det är en oskriven regel. Men jag tror nog inte att jag ska ha tighta jeans. Mina ben blir så stabbiga. Det kanske finns någon mittemellan modell. Eller så får det bli loose fit. Det löser sig väl så småningom. Dessutom så köpte jag ett par svarta sandaler i vintras som inte alls passar till tighta jeans. Det skulle bli ett par stabbiga svarta ben i ett par sandaler i kalle anka modell. Hur snyggt är det på en skala?

2 kommentarer:

Jan Ericson sa...

men, varför håller du på med tjata jeans när du vet från början att du inte vill ha det......

Åsa sa...

Det är faktiskt en viktig process för mig att gå igenom.