tisdag, april 04, 2006

Väder väder väder

Detta tjat, jag vet! Men blir det aldrig sol och varmt snart? Jag blir galen!

Vi har varit och tittat på hus idag. Vad roligt det var, min första husvisning någonsin. Men vi kände direkt att det inte var något för oss. Det var så konstig planlösning och det kändes instängt. I gillesugan var det jätte lågt i tak, kanske 2m bara och det var litet och smalt. Sedan var det nästan inte några förvaringsmöjligheter. Vi plus en drös andra spekulanter gick om kring i blå tossor som om man var på vårdcentralen. Jag klev på min tossa hela tiden... Nä, annars var det bara garaget som var något. Grannarna var så nära så man kunde nästan se vad dom hade på talriken. Det gillar inte jag alls. Vi får leta vidare.

Annars så har jag varit på ateljén och tecknat lite. Idag fick jag veta att jag har kommit in på en distanskurs i InDesign/Phtoshop. Jätteroligt! Allt bara för att min handledare fick dåligt samvete för att han hade glömt bort att göra en sak. Kanon! Jag börjar på måndag.

Jag har hittat en ny affär i Gävle. En affär med kinesiska möbler, lampor, kläder och buddah grejer. Även jesus saker. Nästan lite kitsh...kitch...kisch.... Alla vet vad jag menar?? Bra! Jag köpte en ljuslykta i form av en lotusblomma och ett halsband men en liten röd rysk gumma, jätte söt. Alltså en sån där gumma som blir mindre och mindre. En mycket trevlig affär och det var inte så dyrt heller.

Inga kommentarer: