fredag, juli 14, 2006

Junsele

Är det inte fantastiskt! Jag sitter i Junsele i en husvagn och surfar på nätet via min mobil! Jag kampar i trädgården här och har liksom gjort mig en liten it-plats. Inte illa. Det är inte nogot vidare till väder här. Nästan som fjällväder. Idag har det blåst och varit ca 14 grader varmt. Isande vindar. Igår var det sol och störtregn om vart annat. Men det är bara att klä på sig. Det finns massor med saker att göra här. Tidigare i veckan har det varit marknad. Jag har förstås gjort av med pengar på en röd handväska med vita små prickar, en sjalett, Tupperware burkar och ett par underbara ullstrumpor (röda). Det gick av bara farten. Idag har jag också gjort av med pengar. Jag har köpt en lampa på en möbelaffär som ligger mitt i skogen kan man säga. Jätte mycket fina möbler och andra saker hade dom. Det var blandat, precis som en möbelaffär var när man var liten. Dom hör inte till någon kedja så dom tar in det dom tycker är snyggt och det som folk vill ha helt enkelt. IKEA finns ju inte här direkt. Efter det var vi på auktion. Inte mycket att hurra för. Tur var väl det för då hade jag väl köpt något. Men misströsta inte, imorgon är det dags för nya äventyr. Vi ska till Ramsele på en bilträff. Där finn en jättestor antiklada plus att det skulle vara hantverksmarknad. Just nu är det ingen av oss som vet när det börjar. Vi ska väl åka i karavan med alla gamla bilar. Jag ska ta lite kort så kan jag kanske lägga ut dom bilderna här.
Jag har ju skrivit att vi har haft lyhört i lägenheten, men fattar ni hur lyhört det är i en husvagn? Den står ganska nära vägen, ca två meter. Ungdomarna åker i sina bilar och spelar JÄTTE hög musik, grävmaskiner som börjar gräva ca 07.30 varje morgon och skator med ungar som gärna sitter i tallarna och pratar med varandra jätte högt. Jag tackar gudarna att vi inte har lite tunna väggar hemma.
Jag skulle inte vilja vara tonåring här. Vad i hela fridens skulle man göra??? Åka fram och tillbaka på byn i någons bil. Träffas vid korsningen på parkeringen och kolla på alla som åker förbi. Åka och tanka bilen för att kunna åka lite till.
Jag har hittat ett projekt till dom stackrarna. Det är att fixa i ordning det gamla folketshus som bara står och förfaller. Ett jätte fint hus som dom skulle kunna göra till sitt. Det tycker jag förstås som inte behöver ta tag i något här.
Nu har jag inte tid längre.
Vi hörs.

Inga kommentarer: