torsdag, mars 20, 2008

Se hit...

...alla tekniknördar! Jag kommer att precentera två högteknologiska objekt för er!

Tro det eller ej, men det är en bärbar radio. Lägg märke till den gröna antennen och mastodont örsnäckan! I vems öra kan den få plats?? Jag kommer att överaska er igen.... Det är jag som har gjort den!! :-D När jag gick i nian på högstadiet.

Ok. Här är nästa fantastiska teknikpryl: Sirenen. Även denna har jag gjort själv. Man trycker på den röda knappen och ett ljud kommer ut ur den fina högtalaren. Fantastiskt!


Instruktionsvideo:



Det är så roligt! Jag hittade prylarna hos pappa och var tvungen att ta hem dom. Jag har även gjort en metalldetektor, reaktionstest, grill och ett flygplan i balsaträ. Jag gjorde en raket också som vi sköt upp. Jag valde populärteknik (knepigt ämnesnamn) efter att ha gått en termin i franska. Jag är väldigt glad över att jag valde tekniken i stället. För tänk vad jag kan skratta åt mina prylar idag. Å andra sidan hade väl franskan varit bra också. Det är aldrig försent att lära sig språk i och för sig, så jag får ta igen det någon dag.
Ja, så nu ska jag försöka sälja in mina prylar till något stort företag och tjäna massor av pengar. Bra va?

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Åh! Vilka roliga projekt ni fick göra. Förstår att du valde bort franskan.