lördag, mars 01, 2008

yrslig och lite sånt

Jag har varit febrig och yrslig i två dagar nu. Eller mest febrig i går så jag kunde inte jobba min sista dag på teatern. Lite tråkigt men det går inte att bestämma över sånt. Igår kväll och idag på förmiddagen så hade jag så fruktansvärt ont i huvudet. Jag fick nästan panik. Åt ipren men det hjälpte inte. Jonas fick åka till Valbo och handla treo och alvedon i stället. Vilken hjälte jag har! Nu har jag ryckt upp mig och det känns bättre. Det är väl en reaktion på den jobbiga arbetsperioden kanske. Jag har väl samlat på mig spänningar i axlar och nacke dom bara måste få göra sig uppmärksam. Det gick inte att hålla emot längre.

Jag ska berätta att min oliv har ÖVERLEVT!!! Jiippii!!! Tjohooo!!! Det har kommit en liten, liten ljusgrön knopp på en gren. Jag är så glad att jag inte har haft ihjäl den. Bara att fortsätta att vattna den nu och vänta på den riktiga våren så den kan flytta ut. Det var bra att jag flyttade ut den till tvättstugan. Pelargonen har också klarat sig. Den är av det sega släktet för jag har inte gett den en droppe vatten sedan den fick flytta ner i matkällaren. Stackaren... Den fick vatten i förrgår. Men det är tydligen dags att klippa den och plantera om den nu i mars, så jag ska göra det. En kompis till mig hade handlat sticklingar för tio kronor på ett ställe. Jag ska också åka och köpa det. Det är så fint med pelargoner. Jag skulle vilja ha en pelargon som heter Mårbacka. Den är ljusrosa och jag tänker på mormor. Jag ska försöka så lite frön också. Nu när jag kan ha en liten odlig i uterummet. Det blir varmt där när solen ligger på. Åh, vad kul det ska bli!

Inga kommentarer: