måndag, mars 31, 2008

VÅR!!!!

Visst är det underbart att det börjar bli varmt igen! Imorse tänkte jag att jag klarade mig igenom den här mörka tiden det här året också. Nu är det ljust igen. Tiden går ändå ganska fort i alla fall. Idag har det varit ca 12 grader varmt och ingen blåst.

Har nästan nyss kommit hem för jag har varit och betalat 790 spänn för mer minne till datorn. Telias jälka virusprogram tar så stor plats så datorn blev hur seg som helst. Helst så vill jag ju ha en ny dator... Men det får bli sedan. Jag kanske kan snickra ihop en egen dator! Ja!

Mina tomater växer som bara den! Jag derv nog upp dom för hårt för de är väldigt gängliga nu. Men alla har en egen liten kruka. Basilikan har jag inte satt ut än. Men kan man inte sätta flera i samma kruka? Det brukar vara så när man köper färst basilika på affären. Äh, jag provar. Växer dom så är det väl bra.
Pelargonerna trivs också. En sort jag har som heter Platinum måste jag nog sätta i en större kruka snart för den växer så fort. Vi fick två engelska pelargoner av Jonas mamma och dom är helt fantastiska! Det är så fint i köksfönstret. Det ser ut som om det bor en gammal tant i huset :-) Det gör inget, jag gillar det.

Inga kommentarer: