fredag, februari 27, 2009

"gud som haver barnen kär

har du någon ull" av Unni Lindell och Marklevengood köpte jag på bokrean. Alla har den säkert utom jag, men nu har jag den! Jag vill bara dela med mig av lite saker som står i boken som barn har sagt. Det är en bok att ta fram om man vill skratta lite.

Namnet Kristus är inte så modernt längre. Det är inte så många i Sverige som heter det nu förtiden. Jag vet bara en och det är Kristus Sjögren.
Maria 7 år.

Om du är ute och går på stan och plötsligt kommer det en kung emot dig, då tror jag att du börjar förstå att du ser fel på något sätt.
Marie 7 år


Det värsta med att vara gravid är ju att ungen är en främling. Man vet ju inte vem man har att göra med. Man har ju aldrig sett den förr.
Catharina 6 år


Bebisar föds på polikliniken eller på något annat religionssjukhus. Det är jungfrun som föder så de inte daskar rätt ner i golvet.
Anisa 7 år

Så flög Jesus upp till himlen, och där träffade han Jesus och sitter nu på sin egen högra sida. Det här är helt omöjligt att begripa och ingenting att bry sig om.
Stina 8 år

2 kommentarer:

caelm75 sa...

Hahahahaha, jag älskar de där böckerna, var jättelänge sen jag läste dom. Den första var ju bäst!! Jättekul.

Jan Ericson sa...

Ja, det här med Jesus är inte helt enkelt, många fastnar dessutom på 8-åringens nivå...