lördag, februari 28, 2009

jag är helt off

Jag har inte en dator med inbyggd kamera och microfon = Jag kan inte videochatta! Högtalarna har ett värdelöst ljud så jag får ha extra högtalare inkopplade. Batteritiden är kanske 20 - 30 min, så det där med att ta med datorn är väldigt krångligt. Den är inte liten och platt utan ganska tung och har i alla fall 4-5 år på nacken. Det kom upp en ny blåskärm i går! :-O
Jag har inte en ny mobil med Turbo 3G och GPS och kalender och stor bildskärm och när man vrider på telefonen så snurrar bilden med och en 12,1 megapixel kamera och 8GB minne för 8000 låtar. Min är 3 år nu. Repig och eländig.
Det kan ju låta som att katastrofen är nära, och det är den i svaga studer då jag går och tittar på nya mobiler och kollar in en fin dator på nätet.
Men om alla i hela Sverige postar mig 50 öre så borde jag ha råd att köpa en fin dator och en fin mobil!
-Ok, bra då säger vi så! Tack, ni är så snälla! Tack tack!

2 kommentarer:

Jan Ericson sa...

Men du....det går inte att hålla upp takten i teknikracet. Det är bara att inse att man inte kan eller orkar köpa allt som kommer ut på marknaden. Jag tex, har slutat köpa musik och fixar heller inta att ladda ner från nätet, det är helt enkelt för krångligt. Jag lyssnar på "Ring P1" nu för tiden.

Åsa sa...

Nä, det är sant det går inte att hinna med helt enkelt. Köper man något nytt är det redan för gammalt när man har kommit hem med grejerna samma dag.
Jag har inte köpt en skiva på jätte länge heller. Laddar ner gör jag ibland. Men om jag får jobb på Media Markt, då ska jag shoppa!!
Heja "Ring P1"!!!