tisdag, april 28, 2009

landat

Ja, nu har jag landat efter det kosmiska ljuset. Vet inte om det gjorde från eller till måste jag säga. Det var en intressant upplevelse att se en annan sida av di leva också. Jag med mitt virriga sinne har ju ändå glömt nästan allt bra han har sagt. Hur övar man upp närminnet?

Igår klippte jag ur hallonhäcken. Hoppas att det bli lika mycket hallon i år också. Rabarberna som jag så glatt grävde en grop åt har ruttnat. Kanske ska sätta en bärbuske där i stället. Tänkte köpa rabarber förra året men det var så dyrt. 89 kr för ett blad. Så jag fick rabarber av snälla människor som de ändå hade slängt på komposten. Men för mig blev det bara ruttet. Bra jobbat! Kanske ändå är bäst att köpa en planta så är man ju säker på att det är en bra sort.

Jag har börjat på ett linne till mig själv. Det är inte ofta jag syr till mig själv när man kan köpa så mycket fint. Men när inte pengarna räcker så kan jag ju sy. Jag har börjat samla på mig lite tyger nu och det känns riktigt roligt. Blir det bra visar får ni, annars inte. :)

Inga kommentarer: