torsdag, april 09, 2009

vårvårvårvår

Visst är det vår trots att det är gråkallt, dimma och regn. Men det är regn och inte snö i alla fall. Igår var jag fryssen hela dagen tror jag.
Att det är vår märks på att näsan all snö är borta så när som på några högar som ligger i skugga. Flyttfåglarna har kommit! Bofink, Bergfink, Gråsiska och Grönsiska. Skator och kråkor flyger med stora tussar och kvistar för att bygga bo. Det luktar gott ute. Jag får nässelutslag varje vår och självklart också i år. Varför utslagen kommer varje år har jag fortfarande inte räknat ut. Tydligen blommar Alen nu enligt pollenrapporten, så det kan ju vara den som jag inte tål. Tulpanerna har jag pratat om förut och de är på väg upp. Jag fick göra en livräddningsinsats eftersom de höll på strypas av lövtäcket som inte släppte greppet. Stackrarna. Dessutom hade ajg satt ner lite minipåskliljor som är på väg upp också. Det var en överaskning! På det sättet är det ju bra att inte minnas vad man gör året innan så man får en glad överaskning nästa år. Jonas och jag funderade i morse om det var snö förra påsken. Jag sa att jag kommer inte ihåg. Han är bättre på att minnas sådant än vad jag är. Julen förra året likaså, jag minns inget väder alls. Det är väl inte så viktigt för mig antagligen.
Hur som helst så är det vår!

Inga kommentarer: