fredag, april 24, 2009

nu kommer värmen

Visst är det så? Igår var det en jätte fin dag och idag kommer bli lika fin verkar det som. Det luktar friskt ute på morgonen. Härligt!
Jag har inte skrivit så mycket den här veckan. Vet inte varför eftersom det har hänt så mycket roligt. Jag har träffat mina fina vänner och vi har pratat om ditt och datt och skrattat. Det har varit en jätte bra vecka. Kanske är det svårt att återberätta allt ibland. Det får vara så den här gången.
Jag skriver bara om min coach här verkar det som. Idag ska jag dit igen. Kl 12.30 och INTE kl 13.00 som jag trodde tills igår kväll när jag tittade in i almanackan. Vad är det med mig och tider?? Hopplöst.
För nästan ett år sedan så kontaktade jag Medborgarskolan om att bli ledare för sömnadskurser. Visst de skulle lägga mig i "högen" och sedan fick vi se. Igår hade jag fått ett mail där det stod att de var intresserad av att prata om en ev sömnadskurs till hösten. Va!? Jag blev verkligen förvånad. Men det låter roligt!
Igår fick vi ett städrus när klockan var vid sju halv åtta på kvällen. Jonas städade i källaren och jag uppe. Dammråttornas invation är nu ett minne blott och det är jätte skönt. Nu ska jag verkligen njuta av förmiddagskaffet!

3 kommentarer:

Annelie sa...

Åh, vad spännande att Medborgarskolan hörde av sig! Lite väl lång väntetid... säger jag lite klagande, appropå vad vi pratade om att klaga igår... Typiskt mig! :-)

Åsa sa...

Haha! Ja men jag håller med dig. Fast sedan tänkte jag på det där vi pratade om krama. Kanske det är rätt tid nu? Vem vet! :)

Annelie sa...

Ja, just det! Jag tänkte faktiskt på det idag också. När man tar ett bra beslut så kommer de små eller stora belöningarna på en gång... spännande!