tisdag, juni 23, 2009

Åsas mandel spa


Igår gjorde jag en riktigt lyxig grej. Men inspiration från boken Lisens örtspa och Fias beskrivning av hur man gör mandelmjölk, så fick jag till en liten spa-stund för mig själv.
Först lade jag mandlar i blöt över natten. Jag mixade mandlarna och gjorde mjölken. Mandelvattnet sparade jag. Jag gjorde en dryck med blåbär, jordgubbar och mandelmjölk sötad med honung. Mmmmmm!!!! Gott!!
Jag tvättade ansiktet med en mandeltvål som jag köpte i Indien. Efter det sköljde jag ansiktet med mandelvattnet.
Efter att man silat bort all mandel för att få mjölken så blev det ju som en mandelgegga. Det masserade jag in i ansiktet, sedan låg jag kanske i 10 min med det där. Det var en härlig svalkande känsla.
Efter det masserade jag lite till, det blir lite peelingkänsla, innan jag sköljde av mig.
Sedan gick jag och tog en dusch. Smörjde ansiktet och hela mig med kokosfett. Huden i ansiktet var len som en barnsjtärt :) Helt fantastiskt!! Jag var som en ny människa!

Inga kommentarer: