söndag, juni 14, 2009

regn på mitt fönster

Guuuuud vad regnet öser ner!!! Suck och stön! Hela dagen! BLÄ!!!
Fast... det är så kul för jag har börjat sticka igen och då finns det nästan inte något mysigare än att sitta inne och sticka. Titta ut då och då på folk som ABSOLUT måste gå ut på promenad i spöregnet. Klädda i regnställ, gummistövlar och ett pinat leénde. Varför? Skärp er för tusan. Visst, ok om man har hund eller så, men frivilligt... Ja, inte är det min grej.
Det var så skönt att få sova hemma i natt. Kudden har jag saknat. I stugan där jag bor har jag en syntetkudde som är som ett berg! Jag hasar ner med huvudet på den hårda skumgummimadrassen och sedan får jag ont i huvudet. Jag får släpa kudden med mig i morgon.
Åker till Järvsö i morgon igen. Premiärvecka väntar och det ska bli spännande. Aningen kris i lägret förra veckan och det börjar bli lite nervigt. Men vi ligger bra till och det kommer att bli roligt att se.
Satt och funderade vad jag ska göra i sommar, förutom att jobba. En dag har vi ledigt och då ska jag i alla fall på Järvzoo. Det är yoga i den fina örtträdgården på Stenegård och även örtavandring eller om det var föreläsning om örter. Hoppas jag kan delta! Jag kan fika på Lill Babs Caffär (café och affär = fyndigt värre) eller på mitt favoritställe vid älven vad det nu heter. Gå på korgstämma, åka till Ljusdal och gå på loppisen kanske. Ja, något ska jag väl hitta på.
Nä, nu ska jag sticka vidare på min mössa.

Inga kommentarer: