lördag, juni 06, 2009

va tyst det är här...

Det blir inte så mycket skrivet för mig nu. Är i Järvsö och jobbar så det finns inte tid, och inte någon dator heller för den delen. Nu är jag hemma och det är ju nationaldagen idag! Grattis Sverige! Pappa kommer och fikar lite med oss, annars är det inte så mycket som händer. Jag har lite jobb med mig hem också. Synd att det är så kallt bara.
Kallt har det varit hela veckan i Järvsö också. Jag var så nöjd över att jag köpte ett regnställ på Intersport för 400kr innan jag åkte. Det har varit helt perfekt. Regn och blåst och svin kallt. Det har varit kallt på golvet i min söta lilla stuga också och jag glömde tofflor. I present av min kära moster och kusin fick jag ett par underbara lovikka sockor och dom ska jag ta med mig på måndag.
På vägen hem från Järvsö igår så stannade Carin och jag vid Garntjänst i Kilafors. Oj, vad mycket garn!! Jag handlade bara två nystan till en mössa för jag får sådan beslutsångest. Vi trissade upp varandra så nu ska vi sticka som bara den är det tänkt :) Jag har inte haft lust att sticka på ett tag, men det började komma tillbaka när vi besökte handarbetsaffären i Järvsö. En RIKTIG handarbetsaffär! Allt finns! En trevlig dam som har jobbat där i 30 år, massor av fina garner, broderier, tyger, trådar... allt! Kommer jag att gå dit i sommar? Jaaaa!!! Hon har rockstuga också. Vad är det då? Man spelar inte musik utan handarbetar. Förr tog man med sig sin spinnrock och gick till grannen och därav namnet. Här säger vi ju stickcafé, men rockstuga låter ju roligare!

1 kommentar:

Annelie sa...

Usch, vad jag saknar världens bästa Åsa. Dumma Järvsö. :-) Kraam