tisdag, augusti 30, 2005

Beslutsångest


Vad det är jobbigt med beslutsångest. Ska jag göra det eller inte... Aftonbladet eller Expressen... Collgate eller Pepsodent. Inte vet jag.
Men nu har jag meddelat alla att jag har fått ett jobb. Min handledare på Af kultur har jag ring till (som förövrigt är "vännen" med mig :-( Efter nyår kommer Larry tillbaka i alla fall och han säger aldrig så. Tur är väl det!!! Gudars, vilken hemsk tanke!) och jag har meddelat komvux och mailat TRS. Nu är det väl inget mer? Jo, jag ska ringa moster och höra om Källbo Kerstins B&B är bdöppet. Fialottas B&B ringde jag till igår och där fanns det plats.
Jag ska gå på stan och köpa lite praktiska saker. Det är roligt. Jag ska titta efter en ryggsäck tänkte jag. Det kommer säkert att vara bra att ha det när jag ska resa så mycket. Handväska känns lite fel. Men jag kanske kan ta med mig en utifall att det skulle komma ett tillfälle då handväskan passar. Jag har planerat att köpa skor i Umeå. Vi ska vara där i tre dagar så jag borde hinna med en sväng på stan. Jag vill ha ett par bekväma gympaskor. Heter det så? Det lät så töntigt med gympaskor, det hade man på lågstadiet. Jag vill ha någonting bekvämt i alla fall. Eller, ska jag kanske titta efter skor i Stockholm? Fast i Umeå har jag fått lön. Jag vet inte hur jag ska göra!!! Å andra sidan behöver jag inte bestämma allt nu. Man måste leva i nuet sägs det. Jag ska prova det ;-)

1 kommentar:

Jan Ericson sa...

Enda hon kan tänka på är när, hur och var hon ska köpa skor.....