måndag, augusti 29, 2005

JOBB!!!!!


Äntilgen har jag fått jobb! (Tittar man på bilden kan man tro att jag inte alls är glad. Den illustrerar att jag blev skakis och lite förvirrad.) Jag ska följa med på turné med Riksteatern. Pjäsen heter Händelser i hemmet. Premiär i Kiruna den 22/9. Sedan föjler 52 till speltillfällen ( kolla riks hemsida och gå in på repetoar). Vissa är bokade flera kvällar på samma ställe. Det ska bli jätte spännande. Nu måste jag börja ringa runt. Af, a-kassan och komvux. Är det inte märkligt hur det blir? Jag som blev så förtvivlad över att jag inte kunde plugga heltid. Kanske var det en mening med allting. Vem är det som bestämmer över mig egentligen? Eller är det bara omständigheterna som gör det? Tunga frågor... ;-)

Sedan kom ännu en tung fråga: Hur ska jag klara mig utan Jonas i flera veckor?
Sedan kom en lite mindre tung fråga: Hur ska jag klara mig utan datorn i flera veckor?
Det återstår att se.

Nej, här kan jag inte sitta och blogga. Måste få något gjort. En kopp starkt kaffe tillexempel.

1 kommentar:

Jan Ericson sa...

Åsa....Datorn är ju bärbar.....