torsdag, augusti 25, 2005

Regn regn regn


Nu kommer regnet! Synd.

Jag har nästan bara suttit framför datorn i dag. Jag ska bara skriva lite sedan ska jag gå och göra något annat. Jag väntar på Dell mannen som skulle komma med en ny skärm. Han har inte hört av sig än.
Måste säga några ord om hur det var på matten igår. Jag hade lite ångest när jag cyklade dit, men det gick faktiskt jätte bra. Typiskt mig. Alltid oroa mig innan jag vet hur det blir. Det som var roligt var att Karin, Magnus syrra, också gick den kursen. Vi satt bredvid varandra och försökte lösa uppgifterna tillsammans. Vi blev så glad när det stämde med facit. Jag satte mig till och med vid köksbordet och fortsatte att räkna när jag kom hem!! Sista uppgiften kunde jag inte så jag frågade Jonas hur jag skulle göra. Han sa: Har du verkligen ingen aning om hur du ska göra? ;-) Roligt! Men jag hade ju inte det. För honom är det så himla lätt. Snacka om att vara på helt olika nivå. Man jag fick hjälp och nu fattar jag hur jag ska göra. Tror jag...
En annan sak som hände igår var att jag fick brev från Af. Man får alltid en mindre blodstörtning eller som det heter på engelska, haemmorrhage, när man öppnar ett brev från dom. Nu hade jag helt plötsligt blivit avstängd och de hade meddelat a-kassan att jag inte var arbetslös mer och att inte får ersättning mer. Aaaaaah!!! Jag ringde i panik till min handläggare och hon trodde att jag studerade heltid. Vi ordnade upp allt till slut så nu är det som vanligt. Men det är så pass att man ska bli tokig.
Nä, nu är det kaffe som gäller. Sedan ska jag diska.

Inga kommentarer: