måndag, augusti 27, 2007

Kallt

Jaha, det var den sommaren det. Idag är det inte mer än +8 och regn. Det börjar bli kallt inne också. Ska man slå på pannan nu??
Igår invigde vi uterummet! Pappa och jag baxade ut köksbordet för vi har inte några utemöbler än. Vi dukade lite och sedan öppnade vi en surströmmingsburk. Tänkte att vi kanske skulle vara inne, men det var värt att krångla med bordet. Jonas och jag sa när vi baxade in det igen att vi ska ALDRIG ta ut det igen. En utemöbel är ett måste nu. Hur som helst så var det gott. Till pappas stora besvikelse så hade han köpt fileér i stället för orensade strömmingar. För Jonas och mig gjorde det inte så mycket. Själv är jag ju nybörjare så det var skönt att slippa rensa. Men jag har förstått att rensningen är en del i själva ätandet och som pappa säger en "sport". Måste ändå säga att de orensade var godare. Eller om det var ett annat märke.

Nu kommer faster Gittan!

1 kommentar:

Jan Ericson sa...

Man måste kunna rensa en surströmming,filéer är ett otyg.

Hälsa Gittan