torsdag, augusti 23, 2007

Pust...

Tjohooo!!! Är tillbaka nu! Har kommit ur flyttlådan tillslut. Marie, var inte orolig! Jag kan andas och får friskluft nu :-)
Äntligen har jag installerat internet. Det gick smärtfritt. Jag fick många varningar av min bror, men jag har klarat detta galant. Känner mig såååå nöjd :-) Jag har kanske det värsta kvar när jag ska fixa trådlöst. Har inte fått routern än...
Under dessa veckor jag inte har skrivit så har vi flyttat in i huset och sakta men säkert krånglat oss fram mellan flyttlådor och möbler som står huller om buller. Vi har fått i ordning i vardagsrummet så vi kan titta på tv och så. Köket är också färdigt och sovrummet. Det är väl det viktigaste. Det tar verkligen låååång tid att komma i ordning. Vi har ju så FRUKTANSVÄRT mycket saker. Och böcker. Vad gör man av det? Allt får ta sin tid. Det är ju ingen panik heller. Vi ska ju bo här ett tag nu...
Jag har köpt ett olivträd. Det är så fint. Hoppas att jag kan hantera det. Nu står det ute på nätterna men det börjar bli ganska kallt nu. I morse var det bara +12 grader här.
Pionen ska jag köpa till våren tror jag. Det fanns ju redan två pioner här. Men det spelar ingen roll.
Jag måste börja göra mig i ordning. Ville bara skriva att jag är tillbaka nu.
Hej hopp!

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

*pustar ut* Bra jobbat med både flytt och internet! :-) Visst är man lite stressad med att bli klar i huset... men sen inser man att det blir man aldrig. ;-) Så är det för oss i alla fall... olika projekt hela tiden. Stora när man orkar och små när man inte orkar. Fniss!
Men ni verkar kommit en bra bit på vägen, kök, sovrum och TV. Det klarar man sig läääänge med. Rätt bra tid att flytta på... kura inne och komma i ordning där och sen kommer våren så ni kommer i ordning i trädgården... Om ni vill. :-)

Har du semester fortfarande eller du har börjat jobba? *förvirrad*
Ville mest hälsa att du varit saknad under flytten!

Kram från Marie