tisdag, augusti 28, 2007

yoga igen

Igår kväll var det yoga igen. Jätte skönt att få gå igenom kroppen och sträcka på sig. Jag har inte yogat sedan i juni tror jag. Märkte att min högra sida är väldigt stel. Det är klart att all strykning i somras och flytten på det har satt sina spår. Men jag ska nog kunna mjuka upp mig igen.
Jag måste, eller det måste jag inte... det skulle vara bra om jag köpte ett gymkort också. Mina rygg-, mag-, arm- och benmuskler, typ hela kroppen behöver stärkas upp. Jag orkar inte ens dra igång våran gräsklippare!!! Sist blev jag arg och nästan började grina. Dessutom fick jag ont i axeln. Eländes elände. Jonas fick ju hjälpa mig förstås. :-) Jag blev så trött på att jag måste be om hjälp hela tiden.
Idag har vi fått jätte mycket rabattkuponger på massor av affärer i Sandviken. Det är bara för att vi är nyinflyttade. Jag ska utnyttja en kupong redan idag tänkte jag. Jag skulle vilja ha ett par nya byxor att yoga i. Nu har jag ett par gamla mysbyxor som det är hål i sömmen på benet. Inte så roligt. Dessutom är dom för stor. Idag skulle jag också behöva en bra vindtät jacka. Det är bara +9 och blåsigt och regn. Brrr...
Olivträdet står i uterummet skyddat från blåsten och regnet. Jag tror att det kan stå där hela september också. Igår var jag till en handelsträdgård utanför Sandviken som heter Storsjöstrands Trädgård. Dom har så himla mycket fina blommor och framför allt alla krukor och andra inrednings grejer. Väldigt romantisk stil och egelskt med blommiga brickor och sånt. Det är fint i måttliga mängder tycker jag. Man blir väldigt inspirerad i alla fall. Jag skulle vilja göra uterummet till en lite oas med blommor och krukor och sån't, men sedan tänker jag på att vad gör man av allt på vintern? Jag har fullt sjå med olivträdet som är så litet. Men det ska ju vara ett rum att trivas i på sommaren. Ljust och blommigt ska det vara.
Jag ska gå och göra mig i ordning nu. Sedan springar Susanna Kallur semifinal och det vill jag se. Efter det ska jag åka på stan. Måste lämna min bokkassar som jag har rensat. Det blev 4 stycken! Jätte skönt. Det är bara mina böcker dessutom som jag har rensat ut. Jag har äntligen tagit beslutet att lämna bort mina Horisont böcker. Vad dom har kostat mig vill jag inte ens tänka på. Det är 10 böcker och jag har aldrig, och då menar jag aldrig tittat i dom. Jag och min kompis Erika som jag bodde med i Ljusdal gick på en nit när vi bjöd in denne försäljare av dessa årsböcker. Jag kommer så väl ihåg när han sa:"...om man tillexempel sitter och spelar spel med kompisarna och man funderar på en fråga, ja då är det jätte bra att kunna ta fram en årsbok och slå upp det." Vi gick på det direkt. Det här var 1992 ska ni tänka! Då kom den första boken. Gud vad pinsamt. Nu ska dom ut ur mitt hus och bort från bokhyllan. Punkt slut. Men det som är lite mer pinsamt var att när jag hade sagt upp den boken så gick jag på nästa grej på samma förlag. :-D Helt sjukt! Men det är faktiskt jätte fina djurböcker som jag faktiskt har tittat i. Dom vill jag inte kasta....än. ;-)
Är man en hamster så är man. Men allt går att förändra, allt är möjligt.

Inga kommentarer: