onsdag, september 05, 2007

Hallå hallå

Som ni märkt har jag pausat (ofrivilligt) från bloggen ett tag. Vardagen har förändrats lite med att jag har börjat jobba. Jag åker numera in till Gävle varje morgon. Än så länge med bil så det går ju bara bra. Det är väldigt ovant. Jag tänkte när jag åkte förbi lägenheten att det skulle vara skönt om jag kunde svänga in där och vara hemma. Men lika kvikt försvann den tanken som den kom och jag kände mig himla glad över att få åka hem till huset. Slippa fläktljudet som susade, lukten i trapphuset, ljud från grannar, ja allt det där som jag har tjatat om i tidigare inlägg. Det var ju bara så typiskt att jag skulle ha väldigt nära till jobbet om vi hade bott kvar. Men man kan inte få allt.
Det går bra för mig i alla fall på jobbet. Vi har tagit mått på alla skådespelare nu och provat lite skor och någon rock. Dessvärre passade inte rockarna alls, men tre par skor har vi. Det är skönt för skor är svårt att hitta. Det är två personer som har 45-46 i stl och det är inte så lätt. Men vi ger inte upp! Skorna finns där ute någonstans till oss. Nästa vecka på fredag ska vi göra en tur till Sågmyra som ligger i Dalarna. Där har dom en jätte stor outlet. Vi hoppas förstår kunna hitta lite kläder där också. Kanske man hittar en och annan sak till sig själv också.

Jag har börjat få lite känningar i halsen. Hoppas att det inte blir värre. Jag vill INTE bli sjuk. Det går inte alls. Jag dricker te, grurglar timjanvatten och äter honung. Är det någon som har ett annat bra tips på vad man kan kurera en svidande hals med? Det är säkert hon på yogan som smittade mig. Hon hostade och snöt sig om vart annat. Varför är man inte hemma undrar jag? Äckligt.

Idag har sotaren varit och provtryckt vår skorsten och sotat lite. Han sa att det var bara att börja elda! Tänk vad mysigt det ska bli nu när det börjar bli kallt ute. Jonas och jag kan slänga ner oss på tigerfällen framför brasan.... eller nåt. ;-) Tänk att den inte har varit använd på ca 30 år. Skorstenen alltså, inte tigerfällen. De som bodde här innan hade en låtsatsbrasa eller mer en lampa som såg ut som en eld. De kanske var eldrädda. Vad vet jag. Eller så hade de ingen tigerfäll. :-)

Nä jag måste bädda in mig i filten ett tag, känner mig lite fryssen.

2 kommentarer:

Jan Ericson sa...

Timjanvatten......, gud va typiskt....Det är konjak som gäller.

Åsa sa...

Förstod att du skulle hugga direkt på det där :-)