lördag, september 15, 2007

WOW!!!!

Jag har varit på konsert och sett Fläskkvartetten med gäster. Det var så jäkla bra! Skit bra!!! Dom är så häftiga och musiken är så.... mycket på något sätt. Kan inte förklara. Gästerna var Freddie Wadling (Han är så cool! Bara sätter sig på en stol och sitter som en säck potatis, men sjunger så jäklans bra. Jag fattar inte hur det går till.),
Titiyo (också så himla duktig och hon har så bra röst. Snygg är hon också. Hon hade svart linne, svarta kostymbyxor som var ganska smal nedtill och röda lack pumps. Så rätt och så enkelt. Så vill jag också se ut. Röda lack pumps måste jag bara ha.),
Nicolaj Dunger (verkligen speciell måste jag säga. Har inte hört mycket av honom, men jag blev possitivt överaskad. Låten på senaste Fläskkvartettens skiva är så där med honom, men han sjöng andra låtar som var bra.),
Theodor Jensen (Han gillade jag. Jag har inte hört något med honom innan. Blev pressenterad som kungen av indiepop. Jag har inte lyssnat på den sortens musik. Han hade en rolig utstrålning och hans låtar var också super bra.)
Mellan gästerna så spelade de sina låtar utan sång.....vad heter det? Instrumetiellt eller? Jag fick black out. Ja, skit det samma. Ni fattar.
Jag måste leta fram mina skivor med dom. Det är så roligt med musik. Jag behöver det känner jag. Inte bara att sitta hemma och lyssna utan det är så underbart att uppleva. Ibland så måste man bara höra musik högt.

Igår var jag modig. Jag körde hela vägen till Sundbyberg och hem :-) Visst var jag modig? :-D Alltså jag har aldrig kört bil i Stockholms trakten. Men det gic ju bara bra. Inget att oroa sig för. Camilla och jag skulle köpa tyg till Dracula och där finns en superbillig tygaffär. Vi handlade för ca 1600kr. Men då köpte vi två rullar på 12 m vardera och en massa annat. Det ska räcka till 2 rockar, en kjol, halskrås och annat grejs. Det är väldigt billigt.
Resan dit var ett äventyr. Vi hade skrivit ut vägbeskrivning på eniro (värdelös!). Vi hittade ut ur Gävle ;-) men sedan blev det kaos. Man skulle åka mot Oslo och åka 50 m sedan åka ut på Enköpingsvägen och ......sedan var vi borta. Man skulle på E18 så där var vi rätt, men hade vi inte åkt för långt? Nu var vi på väg mot Oslo. Bara att vända. Vi kom närmre och närmre Stockholm C och jag blev nervös, för dit vill jag inte. Men som en skänk från ovan så stod det plötsligt Sundbyberg på en skylt. Sedan var vi framme! Hej och hå vad bra det gick! Efter tygshopping var vi VRÅL hungriga och åt mat på kinarestaurangen. Jätte gott! Sedan åkte vi hem. Skulle stanna på IKEA i Uppsala och köpa galgar och blå påsar. Naturligtvis så körde vi fel där också. Vi såg IKEA hela tiden, plötsligt var det borta. DÄR!!!! skrek Camilla. Jag körde närmare (det regnade ganska mycket). Det var IKEAs lager hon hade sett. Jag snurrade runt på denna parkering innan vi kom oss ut på gatan igen och såg flaggorna vid det riktiga IKEA huset. När vi skulle ut där ifrån så körde vi vänster i en rondell och hamnade på en parkering igen!! Vi trodde att vi skulle komma ut mot E4. Det visade sig vara nästa rondell. Hur det var så kom vi hem i alla fall. Så kan det gå när bönderna ska till Stöckhölm.

Gonatt fnatt!

1 kommentar:

camilla sa...

Vad roligt att läsa om vår resa till Sumpan. Det var faktiskt så där lätt kaotiskt, men jag vill ändå säga att du var en hejare på att ratta!
Camilla