torsdag, september 06, 2007

slapp inte undan...

...förkylningen. Den är på gång kan man säga. Hade ont i huvudet och det sved i halsen i morse. Trodde inte att jag skulle kunna jobba hela dagen, men det gick bra faktiskt. Huvudvärken försvann ett tag men nu har den kommit tillbaka.

Jag har äntligen köpt ett batteri till min systemkamera. Munnen spelade mig ett spratt på Expert idag.
Jag gick fram till disken och skulle se om dom hade batteriet. Det verkade så. Det fanns ett lite mindre och ett lite större av samma modell. Jag sa tydligt att jag ville ha ett batteri till min systemkamera till killen bakom disken.
-Jaa.. sa han, vilket är det då du tänker på?
-Det där Power.. (min röst blev svagare för jag kom plötsligt inte på hur man säger Duracel) ....Dussarell. Det där största....
Jag tror att han inte hörde mig för jag sa första delen lite högre än sista. Munnen kunde bara säga Dussarell. Jätte märkligt. Det var jätte roligt efteråt.

Idag fick jag boken "Här kommer jag" av Jesper Waldersten. Han är en av mina favoriter. Illustrationerna tillsammans med text eller ingen text är jätte bra. Jag har alla hans böcker.

Nu ringer jag Fia..............................................................................................
inget svar........

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

*skrattar* Det är väl märkligt hur munnen/hjärnan kan hänga upp sig ibland. :-) Ibland när jag står i kö och det blir min tur så är jag helt blank. Hände mig på McDonalds... jag skulle begära på HappyMeal... men jag kom inte på vad det hette! *stressat biträde stirrar oförstående på mig* Ja, alltså... barn...mat...

Ja, jag är ju knäpp. Dessutom bevisat på papper. ;-)

Ang. förkylningen så tror jag inte att det finns så många genvägar. Det är VILA och sömn där ska till. Så ta hand om dig i helgen!

*skickar en sol till dig*

Kram