onsdag, september 19, 2007

Äppel päppelkaka

Jag fick ett ryck och gjorde äppelkaka idag. Det är så himla gott!! Det ska vara Oatlys vaniljsås till. Den är jätte god.
Jag försöker förstå mig på Facebook. Jag tycker att det är svårt att få grepp om. För mig var det helt okänt tills förra veckan när en kompis bjöd in mig där. Lustigt nog var det ett stort repotage i DN Söndag där en äldre kvinna skulle lära sig hur man gjorde. Jag fattar fortfarande ingenting. Lite mer kanske. Det är tydligen 30 miljoner som använder Facebook. Känns som alla andra visste men inte jag.
Vi har gjort ett sop-val idag. Vi ska få komposttunna nu. Antingen så ska man ha en brun tunna eller egen kompost eller att man slänger allt i samma påse, man är miljöbov med andra ord. Vi valde bruna tunnan. Man är halvt som halvt miljöbov. Är inte mogen för att kompostera året runt än. Till våren ska jag köpa en varmkompost. Kanske nästa vinter att det kan fungera. Jag får se. Jag är lite intressrad av det där med kompostering och sopsortering. Kanske ska bli en sopspion. Men i så fall mest bara för att reta min bror.
Pappa bjöd Camilla och mig på lunch idag. Vi tog köttfärslimpa alla tre. Det var jätte gott.
Dracula går frammåt. Jag syr i ett oljerockstyg som är helt infettat så det känns som om jag har aldeles för mycket handkräm på händerna hela tiden. Det är bland det värsta jag vet när nåler halkar när man ska sy för hand. Det ska bli en rock till Van Helsing och den kommer att bli jätte snygg. Jag har utgått från ett frackmönster och behållt skärningen i ryggen så som fracken har. Jag ska inte ta åt mig äran, det är Camillas verk som jag syr.
Ta en titt på www.skottesdracula.blogspot.com :-)

1 kommentar:

sofiaomads sa...

Hej Åsa,
Jag läste på din blog att du sydde en jacka i oljerockstyg, jag fick upp det på google när jag sökte på oljerockstyg. Min svärmor har letat länge efter ett ställe där man kan köpa oljerockstyg på metervara men för oss verkar det omöjligt att finna. Jag tänkte att du kanske hade något bra tips var man kan köpa det. Jag använder inte den här bloggen så det hade varit snällt om du ville skicka ett email till mig, hellmers@jubii.dk. Tack på förhand! Vänliga Hälsningar Sofia