torsdag, april 03, 2008

Naturen

Jag ser att en skata bygger bo i en gran inte så långt här ifrån. Den bygger högt och det sägs att det blir en varm sommar då. Det är bra, jag litar på skatan.
Ikväll kan man titta på Mitt i naturen om man vill. Det ska handla om hur det ser ut när en fluga bajsar och hur en bladlus föds. Och hur ser mögel på en lasagne ut på riktigt nära håll? Ett program för den sanna naturentusiasten. Kl. 20.30. Fast lite nyfiken blir jag....

Det är dags för klippning igen. Ångest! Nu är det stora frågor på gång: Var ska jag klippa mig? I Sandviken eller Gävle? Ska jag gå till min frisör i Gävle eller vara lite tokig och gå till en ny och för mig okänd friör här i Sandviken? Hur ska jag klippa mig? Ska jag låta längder vara kvar eller ska jag klippa mig kort igen? En sak är klar och det är att jag måste få bort det som är slitet. Jag ser inte klok ut.
Suck.

Inga kommentarer: